Artikel Trending

6/recent/ticker-posts

Recent Posts

5 PERKARA WAJIB TAHU SEBELUM BORONG BARANGAN CHINA


"Barang-barang dari China ini okay ke bro?" 
"Dekat mana nak cari barang ini kat China bro?"

Eh macam-macam lagi lah pertanyaan orang kat aku pasal China ni. Apa yang aku boleh katakan, korang boleh jumpa semua benda di China. Apa yang ada dekat Malaysia ni, semua korang boleh jumpa dan beli dengan harga yang murah dekat China.

Sepanjang aku buat bisnes barang-barang dari China dan bawa orang ke China untuk memborong. Boleh dikatakan, setiap barang yang korang beli boleh menjana keuntungan berlipat kali ganda.

Belum lagi aku bawa orang ke China diorang tak puas hati. Majoriti puas hati sebab boleh jual dengan mudah, dan margin besar.

Bagi aku bila korang nak buat bisnes barangan dari China, korang kena ada ilmu dan pengalaman. Sebelum terjun ke dunia bisnes barangan China, pastikan korang ada serba sedikit ilmu tentang dunia bisnes ni.

Ilmu ni sama ada korang dapatkan dari buku atau bertanya kepada orang-orang yang dah selalu ke China dan deal bisnes barangan dari China ni.


Dekat entry kali ini, aku nak share beberapa tips sebelum korang mula memborogn barangan dari China.

1- Mula dulu dengan memborong melalui website yang ada. 
Sekarang ni aku selalu guna alibaba, aliexpress dan taobao untuk check harga dan sourcing          barangan dari China. Lepas dah tengok harga dan sourcing tu, baru aku deal direct dengan                  supplier. Ha ilmu ini yang ramai tak tahu dan mahal harganya ilmu ni.

2- Kenal pasti barangan apa yang nak dijual?
Untuk mulakan bisnes barangan dari china, korang boleh mulakan dengan barangan2 yang trending sekarng ni. Korang fullfill the market.

Pastikan barangan yang korang dapat tu murah dan korang boleh generate margin 50%. Dari sini, korang boleh pecahkan keuntungan itu untuk simpanan dan spend untuk marketing.

3- Belajar pemasaran online.
Sekarang ini zaman dihujung jari. Jadi pastikan korang ada ilmu tentang pemasaran online. Antaranya facebook, instagram dan Google Ads. 

Korang kena ada ilmu ini supaya korang boleh reach out market yang sedia ada ni. Kalau korang tak pasarkan produk, macam mana orang nak kenal. Bila orang kenal apa yang korang jual, then peratusan untuk orang membeli pun meningkat.

Invest sikit duit untuk belajar ilmu2 pemasaran ni. Aku suggest korang beli ebook Ilmu pemasaran Facebook ads sifu ni. >> Facebook Ads Power <<  Ilmu-ilmu dalam ebook ini memang power dan aku sendiri dah gunakan untuk bisnes-bisnes aku.

4- Mula beli sedikit
Janganlah awal-awal memborong melalui website korang dah terus beli banyak2. Start small purchase dulu. Tengok macam mana jualan, dan feedback pelanggan.

Bila dah jualan laju dan demand tinggi, barulah korang fikir pelan macam mana nak memborong banyak direct dengan kilang.

Ha yang ini, kena ilmu pengalaman which is korang kena pergi ke China dan dapatkan pengalaman dan contact. Cukup sekali pun dah okay, sebab pengalaman ke China ini penting kalau korang nak pergi jauh dengan bisnes barangan dari China. 

5- Dapatkan orang yang expert 
Sebelum berhajat nak ke China, pastikan korang dapatkan orang2 yang expert selok belok memborong di China. Contohnya macam aku lah. hahahah....

Sebab apa? Sebab kat sana macam2 pengalaman dah kami rasa. Dan ramai yang pergi sana konon2 nak cuba sendiri, akhirnya kena tipu pasalshipment, kena tipu duit palsu, kena tipu dengan teksi, kena tipu dengan hotel, eh macam2 lah.

So pastikan jangan sombong dan berlagak. Korang invest sikit utk dapatkan servis dari orang2 yang pakar ini, untuk mudah dan menyenangkan urusan di China.



Cukuplah 5 benda ni aku share. Kalau korang nak tahu lebih detail boleh dapatkan ebook dari kawan aku ni. Dia lebih padu, dan lebih senior dari aku tentang dunia memborong di China.

Macam aku cakap, jangan berkira untuk laburkan duit dalam ilmu dan pengalaman. Mulakan dengan ebook kemudian go to next step.

Bagi aku ebook kawan aku ni sangat berbaloi2, dan semua info dan ilmu dia tulis sangat detail dalam ebook ni. Ebook ni bukan 10 pages ya mcm selalu korang terkena tu. Hahah ni ebook memang lengkap, dan kadang2 aku pun refer kat ebook member aku ni.




Kat mana nak beli? Nah korang KLIK kat sini >> RahsiaBorongChina

Aku harap perkongsian kali ini ada manfaat untuk korang. Kalau senang bolehlah Follow aku kat media social IG dan FB di bawah ini ya :)



Catat Ulasan

0 Ulasan

Ad Code