Artikel Trending

6/recent/ticker-posts

Recent Posts

5 SEBAB WAJIB ADA WEBSITE



Hari ini aku nak berkongsi pasal Website. Memandangkan kita dah masuk zaman IR4.0, nak tanak kena ambil tahu dan ikut arus.

Kalau dulu kita bergantung kepada Facebook dan Instagram semata-mata. Sekarang ni pastikan ada website juga sebagai backup.

Kenapa aku cakap macam tu? 

First, Facebook dan Instagram itu bukan korang yang punya. Jadi, bila-bila masa, Markzukeberg tu boleh buat gila untuk block, ban, atau delete korang punya FB. Atau...tiba-tiba Mark kata nak tutup (yang logically takkanlah semudah itu) tapi ini aku nak kata, FB dan IG ini bukan dibawah kawalan kita.

Berbeza macam Website. Website ini memang kita kawal dan kita punya. Takde sesiapa nak ban atau block korang dari muncul di dunia internet. 

Contoh kalau facbook dan Ig korang kena ban, client atau prospek masih boleh membeli dan rujuk website korang. Bayangkan kalau korang 100% bergantung kepada 2 benda ini. Fuhh boleh meroyan bos kalau jadi apa-apa nanti.

Selain dari tu, aku nak share 5 sebab wajib korang perlu ada Website. Tak kisah lah, ecommerce ke landing page ke. Yang penting website.

1- BINA KREDIBLITI DAN KEPERCAYAAN
Sekarang ini, kalau korang pergi mana-mana. Client atau prospek mesti tanya, "Ada website tak untuk saya rujuk?" Terutama kalau korang buat bisnes SERVIS, sebab prospek nak tengok korang punyaa profile. 

Best kan, kalau korang dengan bangganye "owh website saya www.venkostore.com" contoh. Dekat sini saja dah beri 1 impression yang wow kepada prospek korang. InsyaAllah the rest, tinggal korang nak closing saja.

2- WEBSITE 24 JAM BEKERJA
Coach bisnes aku pernah bagitahu "Pernah nampak AirAsia atau company yang bisnes juta-juta masih pakai whatsapp?" 

Serious takde kot. Contoh Air Asia, MAS, Petronas, mana ada tim sales yang handle whatsapp. Korang bayangkan kalau korang kena ada 100 tim sales yang menjawab whatsapp. Pergh masak weh.

Sebab itu lah, company2 besar fokus bina website dan tingkatkan kebolehupayaan website diorang.

Dalam masa yang sama, bisnes korang boleh running 24 jam tanpa memerlukan manusia. Jimat masa, jimat wang dan memudahkan kerja semua orang.

3- KUASA ENJIN CARIAN (SEO)
Korang perasan tak setiap hari korang guna google? Orang google sebab orang mencari sesuatu. Jadi, bila korang ada website, ia memudahkan orang mencari korang.

Dan semakin banyak orang mencari website korang, semakin tinggi peluang untuk orang ramai melihat dan mengunjungi website korang untuk membeli.

Salah satu nak naikkan carian ialah dengan menulis setiap hari dengan memasukkan keyword2 tertentu dalam artikel. So untk menulis ini, website paling sesuai dan orang suka membaca.

4- KUMPUL DATABASE
Sekarang ini provider yang sediakan platform kumpul database. Contoh macam getresponse, mailchimp, dan lain-lain lagi.

Subscribe free plan diorang dulu, then setup ke dalam website korang. Kegunaan dia ialah, bila orang masuk website korang, akan keluar pop-up. Dekat popup tu korang pancinglah dengan free ebook ke, vaucher ke, supaya prospek isi detail dalam popup tu.

Jadi bila dah ramai orang isi popup itu, korang dapatlah kumpul banyak database. Apa guna database banyak- banyak tu? Korang boleh buat email marketing atau phone call marketing.

Dengan cara macam ini, korang boleh retain dengan prospek atau client deang berikan setiap minggu informasi psl produk atau isu2 lain pun boleh melalui email. So bila dah kerap nampak dan baca pasla produk korang, orang pun akan terus ingat dan teringin nak membeli.

Jadi ini antara fungsi dan kebaikan paling padu pada pengguna website.


5- KEDAI BERGERAK
Bila ada website, korang tak perlu pening2 nak buka kedai nyata. Cukup belanja duit itu buat pemasaran agar orang ramai kenal dan datang ke website. Bila ada website aka kedai bergerak, korang boleh berniaga walau dimana sekalipun.


Korang nampak betapa bagus dan padunya kalau korang ada website sendiri. Memudahkan, melariskan, dan meroketkan bisnes korang.

Aku harap korang insaf lah cepat, dan segera buat website untuk perniagaan korang. Tak tahu nak buat kat mana? 

Tak payah pening-pening, korang pergi je kat Rekaku. 

klik terus kat sini >>http://bit.ly/2FwnJVT
klik terus kat sini >>http://bit.ly/2FwnJVT
klik terus kat sini >>http://bit.ly/2FwnJVT







Aku harap perkongsian ini bermanfaat dan aku harap korang dapat share jugalah artikel ini pada kawan2 lain ya. :)

Bye

Catat Ulasan

0 Ulasan

Ad Code