Artikel Trending

6/recent/ticker-posts

Recent Posts

NAK BALIK RAYA MANA?

Aku tahun ini dah masuk 8 tahun bergilir-gilir beraya di kampung masing-masing. Bab beraya dekat mana ini, kalau korang tak berhati-hati boleh buat huru hara rumah tangga.

Satu benda yang korang perlu tahu bila bab beraya ini adalah, raya segala-galanya. Raya ini ada nilai sentimental yang korang tak boleh lari atau lupakan macam tu je.

Sebab itu, ada rumah tangga bergolak hanya disebabkan "Tahun ini nak raya mana?"

Aku bukanlah malaikat dan isteri aku pun bukan bidadari yang tenang sepanjang masa. Ada juga tahun-tahun kitorang agak dingin bila bincang pasal "dekat mana nak raya tahun ini?" haha..

Tapi bagi aku benda macam ini kena bincang depan-depan. Kadang-kadang tak semestinya tahun ini kampung suami, tahun depan kampung isteri. Benda boleh bincang, buat apa nak gaduh.\

Maybe, ada tahun itu memang isteri nak sangat balik beraya hari pertama dengan mak bapa dia. Kau sebagai suami, kenalah tolak ansur sikit. tapi janganlah tiap-tiap tahun bertolak ansur ya. haha...

Lepas bincang dan setuju, pastikan jangan langgar. Bagi aku, bila dah bincang dan masing-masing setuju, janganlah salah satu langgar pernajian tersebut. Bila korang langgar persetujuan tu, bermakna korang tak hormat antara satu sama lain.

Bila benda ni berlaku, aku jamin perang besar akan berlaku. Jadinya, dalam soal "tahun ini nak raya mana", bincanglah elok-elok.

Korang tak nampak ke anak


Catat Ulasan

0 Ulasan

Ad Code