Artikel Trending

6/recent/ticker-posts

Recent Posts

CARA NAK CONTACT FACEBOOK TEAM

Hari nak berkongsi macam mana korang nak contact Facebook Team, kalau ada apa-apa masalah berlaku pada Facebook.

Masalah ini biasanya berlaku pada mereka yang buat ads di Facebook. Kalau korang hanya gunakan facebook untuk saja-saja, saya rasa takde apa nak dirisaukan kot :)

Antara masalah yang selalu dihadapi:
  1. Akaun kena flag
  2. Ads tak dapat nak bayar
  3. Terkeluar sebagai admin
  4. Iklan tak jalan
  5. Kos ads melampau tinggi

Dan berbagai lagi sebab yang membuatkan korang terpaksa hubungi team facebook. Tapi.... kebanyakkan dari kita tak tahu macam mana nak contact team facebook.

Okay kat bawah ini saya akan ajar step by step. Ada 2 cara untuk korang hubungi mereka ; 1 melalui email, 2 melalui facebook messenger.

Follow saja step di bawah ini, dan korang pasti tersenyum sebab dah boleh direct contact mereka.




Kemudian korang scroll ke bawah sikit, dan akan jumpa 2 benda ini. Kalau waktu itu weekend takdelah chat itu live. Hanya email saja boleh. Tapi weekday biasanya korang boleh chat live dengan team facebook.



Bila korang KLIK je kat bahagian email itu, akan terus direct ke bahagia ini. Korang isi lah ikut apa yang korang nak tanya dan hadapi. Takkanlah nak ajar satu satu juga kat sini. haha :)


Lepas dah isi semua itu, jangan LUPA KLIK yang biru itu. Lepas dah klik tu, korang akan terima email dari team facebook mengatakan mereka dah terima aduan korang. Dalam email itu nanti akan ada nombor case preferance untuk digunakan bila berhubung dengan team mereka.

Amacam dah faham? 

Kalau dah faham janganlah simpan sorang-sorang, apa kata korang SHARE artikel ni supaya lebih ramai orang dapat manfaat. Pahala pun berterusan tau :)

Terima kasih sebab sudi baca dan berkongsi ya :)


Yussamir,
Venkoshoes
Rekaku
Labelsendiri




Catat Ulasan

0 Ulasan

Ad Code