Artikel Trending

6/recent/ticker-posts

Recent Posts

8 CARA NAK REGISTER WISE CARD DENGAN MUDAH


Posting sebelum (kliks sini) ini aku ada share manfaat menggunakan Wise Card bila berada di luar negara. Jadi, posting kali ini pula aku nak berkongsi 8 cara mudah untuk korang dapatkan Wise Card ini secara percuma.


Untuk mendapatkan Wise Card (sebelumnya dikenali sebagai TransferWise Card), korang perlu mempunyai akaun Wise yang aktif. Ikuti langkah-langkah berikut untuk mendapatkan Wise Card:


1. Buka laman web Wise dengan tekan link ini >> APPLY WISE CARD


2. Daftar akaun Wise dengan mengisi butiran peribadi anda seperti nama penuh, alamat e-mel, dan kata laluan yang kuat. Pastikan anda memilih negara tempat anda tinggal. 





3. Setelah akaun Wise anda dibuat, anda perlu melakukan pengesahan identiti. Ikuti petunjuk yang diberikan untuk upload salinan dokumen pengesahan identiti seperti pasport atau kad pengenalan negara.


4. Setelah pengesahan identiti selesai, anda boleh mula menggunakan akaun Wise anda untuk memindahkan dan menerima wang dalam talian dengan kadar pertukaran yang kompetitif.




5. Untuk memohon Wise Card, pergi ke bahagian "Cards" dalam akaun Wise anda. Di sini, anda akan melihat butang "Get your Wise Card". Klik pada butang tersebut.



Tekan PYYSICAL, nanti dia akan bawa ke korang another pages untuk isikan detail alamat dan lain-lain. Caj kad hanya Rm13.70 dan dalam masa 19 hari Wise akan hantar kad dekat korang punya rumah.



6. Anda akan diminta untuk mengisi butiran penghantaran seperti alamat penghantaran dan butiran kad kredit atau debit yang anda ingin digunakan untuk membayar yuran Wise Card.


7. Setelah butiran penghantaran dan pembayaran selesai, Wise akan memproses permohonan Wise Card anda. Anda akan menerima pengesahan melalui e-mel apabila kad anda dikirimkan.


8. Wise Card akan dihantar kepada anda melalui melalui pos ke alamat yang anda berikan semasa pendaftaran.


Contoh macam aku dapat ini.


Aku cadangkan kalau korang nak pergi travel luar negara itu, apply awal untuk dapat awal. Sebab process dia dekat 19 hari juga, dan bagi aku dengan adanya kad ini akan memudahkan korang bergerak tanpa bawa cash yang banyak. Dan dalam masa yang sama boleh digunakan kalau ada apa-apa kecemasan dekat luar negara.


By the way, kalau korang memerlukan bantuan tambahan atau terdapat sebarang masalah semasa proses, boleh je email dekat aku atau komen kat bawah nanti aku akan reply secepat mungkin. 




#BROYUS

 Melaka.


Follow me on Instagram: https://www.instagram.com/yussamir/ Facebook: https://www.facebook.com/Yussamiryusof Twitter: https://twitter.com/yussamir

Catat Ulasan

0 Ulasan

Ad Code